Welkom, KOKO PIÑA!

Welkom, KOKO PIÑA!

Zeg hallo tegen KOKO PIÑA! De nieuwste toevoeging aan de waterdrop® familie (slechts voor een korte tijd!) is niet alleen heerlijk, maar weerspiegelt ook de liefde die we hebben voor onze Community en vice versa. Voor het geval je het nog niet wist, KOKO PIÑA is onze eerste Community smaak, gemaakt voor en met de Community. Wat betekent dit? Lees snel verder en ontdek de geheimen achter deze nieuwe smaak! 

Ten eerste, waar staat KOKO PIÑA voor?

KOKO PIÑA is een ode aan de zon, het briesje en alles wat met de zomer te maken heeft - rust, ontspanning en momenten omringd door mensen van wie we houden. Met frisse smaken zoals de zoete kokosnoot en de pittige ananas, herinnert elke slok je eraan dat het warmste seizoen van het jaar is aangebroken!

Net als elke andere smaak heeft KOKO PIÑA zijn eigen motto: "Drink More Water, come together." En dat is geen toeval…

Een smaak ontworpen met de Community

Zoals we al eerder zeiden, is KOKO PIÑA ontwikkeld in samenwerking met de waterdrop® Community. Maar wacht even, waarom en hoe is dit allemaal tot stand gekomen? Laten we beginnen met het waarom. 

- Ten eerste is de Community die we rond het merk hebben opgebouwd erg hecht en belangrijk voor ons. Hen tevreden stellen is altijd een van onze hoofddoelen geweest (we hebben er zelfs een heel team aan gewijd!).

- Een smaak gecreëerd door de Community speelt al heel lang in onze gedachten en is een project waar de Community al heel vaak naar vroeg. En dat is maar goed ook, want...

- Onze leden zijn supercreatief! Of het nu tekeningen, gepersonaliseerde flessen, liedjes of nieuwe, 'digitale' smaken zijn, ze hebben hun creatieve flair al meer dan eens laten zien.

Nu dat allemaal rond was, vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken - hand in hand met onze Community.

Hoe: Het creatieve proces

Stap 0: Het veld van mogelijkheden bepalen

Nadat we de ideeën/suggesties voor smaken van onze Community hadden doorgenomen, hebben we hun voorkeuren op het gebied van ingrediënten vastgesteld. Vervolgens gaven we deze informatie door aan ons productieteam om de beschikbaarheid van ingrediënten in poeder-/extractvorm te controleren.

Fase 1: De smaken kiezen

Met de hulp van onze teams hebben we een lijst van ongeveer 20 ingrediënten samengesteld. Het was eindelijk tijd om het project aan onze leden te onthullen en vooral om met hen de lijst te delen zodat ze konden stemmen op hun 3 favoriete ingrediënten. 

Hoewel sommige combinaties op papier goed klonken, moesten we er ook voor zorgen dat ze goed smaakten!

Daarom hielp ons productieteam ons opnieuw om 5 duo's die vaak voorkwamen in de polls, te selecteren voor een laatste stemming. De resultaten waren duidelijk: kokosnoot met ananas was veruit het favoriete duo! 

Stap 2: Proeven

Na het ontwikkelen van verschillende recepten begon het project voor onze ogen vorm te krijgen toen de eerste blokjes klaar waren. Zoals gewoonlijk waren de medewerkers van het hoofdkantoor de eerste proefkonijnen van het experiment. Ze probeerden verschillende versies van dezelfde smaak om te bepalen welke de beste was. Alleen waren ze deze keer niet alleen. Terwijl dit aan de gang was, werden er proeverijen georganiseerd in onze winkels om de Community te betrekken bij het evalueren van kleur, intensiteit, bitterheid en zuurtegraad... Dankzij hun hulp bij deze cruciale stap, konden we een definitieve versie van de smaak vastleggen (de naam is op dat moment nog steeds onbekend!).

Stap 3: Design

In de ontwerpfase waren er 2 doelen die moesten worden bereikt: 1) de sfeer van de smaak bepalen, d.w.z. wat voor gevoelens/emoties het moet oproepen, en 2) de verpakking uitwerken. Opnieuw stond de Community tijdens dit hele proces aan onze zijde. Gewapend met de moodboards en ontwerpvoorstellen van de Community kon ons designteam het beste uit hun ideeën halen. Het resultaat? Een smaak die de essentie van de zomer perfect weergeeft, met een tropische sfeer dankzij palmbomen en pasteltinten.

Stap 4: Naamgeving

Nu de smaak een smaak en een visuele identiteit had, misten we nog een naam. Om dit te verhelpen, lanceerden we een poll om te kiezen tussen 3 namen: KOKO PIÑA, HONUA (Hawaïaans voor 'wereld') en WAIMEA (een strand in Hawaï). KOKO PIÑA bleek de duidelijke favoriet en daarmee was onze nieuwe smaak compleet!

Stap 5: Accessoires

Wat zou een waterdrop® smaak zijn zonder bijpassende accessoires? Opnieuw hebben we de wensen van onze Community opgevolgd en gekozen voor zomerse accessoires zoals een strandlaken en een waaier, zodat onze Community een stukje van ons kan meenemen tijdens een wandeling door de stad of op het strand. Als bonus ontwierpen we ook een Mocktail boek - een must-have als het gaat om het organiseren van etentjes met indrukwekkende aperitieven deze zomer!

Tijdens dit hele creatieve proces werden we eraan herinnerd hoe waardevol onze Community is en we zijn echt dankbaar voor hun steun. Nu KOKO PIÑA klaar is en in jullie handen ligt, hopen we dat jullie net zoveel plezier beleven aan het drinken ervan als wij aan het ontwikkelen ervan.