Welkom in de
Wereld van LUCY®

LUCY®

Gebruiksaanwijzing

WELKOM IN DE WERELD VAN LUCY®

Hartelijk dank dat je voor LUCY® hebt gekozen. Hier vindt je meer informatie over de installatie en de basisbediening van je LUCY® Smart Cap.

UV-C REINIGING

De UV-C reinigingsfunctie deactiveert tot 100% van de kiemen die zich in het drinkwater bevinden, het water wordt volledig gereinigd zonder chemicaliën, waardoor je fles schoon en geurloos blijft. De desinfectie met UV is dus een betrouwbare en onschadelijke manier om allerlei virussen, bacteriën en ziektekiemen te doden. Het is het beste om het water te reinigingen voor je je microdrink of microtea toevoegt.

TRACK JE WATERVERBRUIK

Dankzij een sensor in je LUCY® Smart Cap kun je je waterverbruik bijhouden. Je waterverbruik kun je terug zien in de waterdrop Hydration App. De LUCY® Smart Cap slaat je voortgang automatisch op en synchroniseert de resultaten naar de app. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over het verlies van je gegevens, want alle data wordt automatisch door de LUCY® Smart Cap opgeslagen.

HERINNERINGEN OM WATER TE DRINKEN

De LUCY® Smart Cap verstuurt herinneringen naar je door regelmatig te knipperen wanneer je je dagelijkse drinkdoel niet hebt bereikt. Ook de app zal je een herinnering sturen om een extra slok te nemen. Je bepaalt zelf hoevaak en waar je aan herinnerd wil worden. Je hebt de mogelijkheid om dit elk moment gemakkelijk aan te passen in de instellingen van de app.

ONZE TIPS VOOR HET GEBRUIK VAN DE LUCY® SMART CAP

  • Vul je fles niet te vol, zodat de LUCY® Smart Cap sensor niet in contact met water komt en je waterverbruik nauwkeurig kan meten.
  • Sluit je fles nadat je deze hebt gevuld, zodat de LUCY® Smart Cap de nieuwe inhoud kan detecteren.
  • Vul je fles niet met hete dranken, hierdoor kan de sensor van deLUCY® Smart Cap beslaan en kan de dop het waterverbruik niet meer nauwkeurig gemeten.
  • Gebruik de UV-C reiniging alleen voor water. Als je een microdrink of microtea wilt gebruiken, laat het blokje dan in je fles vallen nadat het reinigingsproces is voltooid.
  • Maak de LUCY® Smart Cap niet schoon in water. Je kunt de LUCY® Smart Cap het beste schoonmaken met een vochtige doek aan de buitenkant.

DE SMART CAP LUCY® IN GEBRUIK NEMEN

Stap 1: Download de waterdrop® Hydration App
Download de waterdrop® Hydration App in de App Store of Google Play Store.

Stap 2: Gebruik de waterdrop® Hydration App
Als je al een waterdrop® clubaccount hebt, kun je inloggen met je gebruikelijke inloggegevens, of je registreren voor een nieuw account. Als je de app voor de eerste keer opent, wordt je om enkele gegevens over jezelf gevraagd die je dagelijkse waterverbruik bepalen.

Stap 3: Verbind de LUCY® Smart Cap met de waterdrop® Hydration App

  • Na het beantwoorden van de bovengenoemde informatie vraagt de app of je een LUCY Smart Cap hebt en/of je deze wilt verbinden. Als je deze weergave niet meer ziet, kun je ook op het LUCY® symboolklikken in het “Drinken” menu of in de instellingen op “Maak verbinding met LUCY”.
  • Verbind de LUCY® Smart Cap met een geschikte stroombron (USB-voeding, computer, ...) met behulp van de bijgeleverde USB-kabel. Als een pop-up verschijnt met de vraag of waterdrop® je Bluetooth-verbinding mag gebruiken, klik dan op “OK”.
  • Druk vervolgens op de knop op je LUCY® Smart Cap tot het waterdrop® logo blauw begint te knipperen en selecteer tegelijk “Maak verbinding LUCY” in de app. Als er nog een pop-up op je smartphone verschijnt met de vraag of je verbinding wilt maken met een Bluetooth-apparaat, klik dan nogmaals op “OK”. Als de verbindingspoging geslaagd is, zal de LUCY® Smart Cap nu gedurende korte tijd ononderbroken blauw oplichten.
  • Kies de waterdrop® fles waarmee je je LUCY® Smart Cap wilt gebruiken(je kunt dit op elk moment in de instellingen veranderen).
  • Tot slot vragen we je een lege drinkfles te kalibreren, zodat het bijhouden van het waterverbruik en de LUCY® UV-C reiniging goed functioneren. Plaats daartoe je lege drinkfles op een vlakke ondergrond en tik op “Start Kalibratie”. Wees erop attent als je je fles verandert, deze opnieuw moet kalibreren.
  • Je LUCY® Smart Cap is nu klaar voor gebruik. Maak een korte rondleiding door de wereld van de LUCY® Smart Cap in de app om de functies nog beter te leren kennen.

LUCY® KNOPPEN EN SIGNALEN

Je LUCY® Smart Cap heeft een knop die verschillende functies heeft. Hier volgt een kort overzicht:

Aangesloten op een stroombron

  • Door de knop ingedrukt te houden, kun je de “koppelingsmodus” van de LUCY® Smart Cap activeren om hem met een smartphone te verbinden. Het waterdrop® logo knippert blauw zodra de LUCY® Smart Cap klaar is om verbinding te maken en brandt enkele seconden onafgebroken blauw wanneer de verbinding tot stand is gebracht.

Niet verbonden met een stroombron

  • Een korte druk op de knop geeft het batterijniveau van LUCY® Smart Cap aan. Je kunt de huidige batterijstatus van de LUCY® Smart Cap aflezen aan het aantal oplichtende bloemblaadjes op het waterdrop® logo. Als alle 4 de bloemblaadjes oplichten, is je LUCY® smart cap volledig opgeladen; hoe minder bloemblaadjes er oplichten, hoe zwakker het batterijniveau is.
  • Houd de toets ingedrukt om de LUCY® UV-C reinigingsfunctie te activeren. Het waterdrop® logo draait nu wit rond en toont je de voortgang aan de hand van de bloemblaadjes.

Verdere signalen van LUCY®

LUCY® knippert 2x lichtgroen

Drinkhoeveelheid is succesvol gemeten

LUCY® knippert 2x keer rood

Drinkhoeveelheid werd niet succesvol gemeten

LUCY® knippert verschillende keren wit

Je wordt eraan herinnerd om te drinken

LUCY® knippert groen gedurende ca. 5 seconden

UV-C reiniging is succesvol uitgevoerd

LUCY® knippert rood gedurende ca. 5 seconden

UV-C reiniging kon niet worden uitgevoerd

LUCY® is verbonden met een voedingsbron:

De afzonderlijke bloemblaadjes lichten op en “ademen”.

LUCY® laadt op en geeft de voortgang van het opladen aan door het aantal bloemblaadjes dat oplicht.

PROBLEMEN VERHELPEN MET DE LUCY® SMART CAP

De LUCY® Smart Cap maakt geen verbinding met mijn smartphone.
Als je problemen hebt met het verbinden van je LUCY® Smart Cap met je smartphone, raden we je aan het verbindingsproces vanaf het begin te beginnen. Om dit te doen kun je de LUCY® Smart Cap het beste uitje Bluetooth-apparaten verwijderen in de smartphone instellingen en er voor zorgen dat hij niet verbonden is in de app zelf. Klik eventueel op “Ontkoppel LUCY” in de app instellingen. Je kunt dan in het “Drinken” menu klikken op “Maak verbinding met LUCY” en zou door het verbindingsproces geleid moeten worden. Bij het tot stand brengen van een verbinding is het belangrijk dat LUCY tijdens dat proces met een stroombron verbonden is. Selecteer “Maak verbinding met LUCY®” in de waterdrop® Hydration App en houd de knop tegelijkertijd 3 seconden ingedrukt tot de LUCY® Smart Cap blauw knippert. Soms kan dit een nieuwe poging vereisen. Als deze Bluetooth-verbinding niet direct werkt, klik dan op “Probeer nog eens” en druk op de knop op je LUCY® Smart Cap tot hij blauw knippert. Als de LUCY® Smart Cap vervolgens enige tijd blauw oplicht, is de verbinding tot stand gebracht.

De LUCY® Smart Cap op de juiste manier schoonmaken
De beste manier om de LUCY® Smart Cap schoon te maken is met een vochtige doek aan de buitenkant. Houd de dop nooit onder stromend water of in water, want LUCY® is een elektronisch apparaat en moet als zodanig behandeld worden.

De LUCY® Smart Cap verliest regelmatig de verbinding met mijn smartphone.
Dit is geen probleem, want de LUCY® Smart Cap heeft geen voortdurende Bluetooth-verbinding met je smartphone nodig om je drinkvorderingen goed te meten. De LUCY® Smart Cap heeft een geheugenfunctie, wat betekent dat de LUCY® Smart Cap je drinkvorderingen kan opslaan en de gegevens kan synchroniseren naar je mobiele telefoon nadat je opnieuw verbinding hebt gemaakt met de waterdrop® Hydration App.

Mijn hydratatie-voortgang wordt niet direct in de app getoond.
De synchronisatie van je LUCY® Smart Cap en je waterdrop® HydrationApp gebeurt niet altijd in real time, hierdoor kan het even duren voor je drinkvorderingen van de LUCY® Smart Cap naar je smartphone zijn overgebracht. Als het enkele minuten duurt, kan het ook helpen om de waterdrop® Hydration App volledig af te sluiten en deze vervolgens weer te openen. Maak je echter geen zorgen, want de LUCY® Smart Cap zelf heeft een opslagmogelijkheid en zo kan de LUCY® Smart Cap je hydratatie voortgang onafhankelijk van de app opslaan en de op de LUCY® Smart Cap opgeslagen gegevens later naar je smartphone overbrengen. Het is belangrijk om te weten dat de LUCY® Smart Cap je drinkvorderingen alleen met bepaalde tussenpozen kan meten en dat sommige kleine slokjes misschien niet direct worden opgemerkt, maar pas later gemeten worden, samen met een grotere hoeveelheid drank.

De UV-C reiniging van LUCY® Smart Cap werkt niet.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de UV-C reiniging niet werkt. Mogelijk is het batterijniveau van je LUCY® Smart Cap niet voldoende om de UV-C reiniging uit te voeren. Om dit te controleren en druk je simpelweg op de knop op je LUCY® Smart Cap: je kunt de huidige batterijstatus gemakkelijk aflezen door te kijken naar het aantal bloemblaadjes van het waterdrop® logo dat wit oplicht. Als het waterdrop® logo rood oplicht, moet de LUCY® Smart Cap opgeladen worden. Zorg ervoor dat je het meegeleverde snoer gebruikt om je LUCY® Smart Cap op te laden. Als de waterdrop® fles waarmee je je LUCY® Smart Cap gebruikt op een oneffen oppervlak staat, tijdens het reinigingsproces wordt bewogen, gestoten of geschud, zal het proces waarschijnlijk onderbroken worden en opnieuw moeten worden opgestart. Bovendien is de LUCY® Smart Cap uitgerust met een thermische sensor. Als je verschillende reinigingscycli kort na elkaar gestart hebt, kan het apparaat te warm worden. Geef de LUCY® Smart Cap even de tijd om af te koelen en probeer het dan opnieuw.

Volg ons!

Er is altijd iets te beleven: volg ons nu op social media en wees altijd op de hoogte van de nieuwste producten, aankondigingen, promoties en nog veel meer. Onze geweldige community kijkt ernaar uit je te mogen verwelkomen!