We hebben groot nieuws…

Hier bij waterdrop® zijn we verheugd niemand minder dan Novak Djokovic, een van 's werelds meest gerespecteerde en succesvolle tennisspelers, als investeerder en ambassadeur te mogen verwelkomen.

Waarom al die toeters en bellen? waterdrop® zet haar missie om de drankenindustrie te revolutioneren en de status quo uit te dagen voort. We blijven ons inzetten om het bewustzijn over de negatieve gevolgen van ongezonde suikerhoudende dranken in plastic flessen te vergroten. Het is een visie die niet alleen bij onze Community veel bijval kent, maar nu ook gesteund wordt door Novak Djokovic. De internationale tennisprofessional deelt dit gevoel voor verandering en kan met zijn unieke ervaring voor een nog grotere impact zorgen.

“Topsport vereist niet enkel talent en training, maar ook het maken van verstandige keuzes voor je lichaam,” zegt Novak Djokovic. “Een goede hydratatie is een integraal onderdeel van een gezonde levensstijl, zonder afbreuk te doen aan de impact op het milieu. Ik geloof dat door onze samenwerking we een echt verschil kunnen maken en plastic flessen op de tennisbaan kunnen bannen."


We zijn er bijzonder trots op dat het waterdrop® logo op Nole's mouw zal staan tijdens de Australian Open van 2023 en alle toekomstige toernooien.

Waarom waterdrop®?

Sinds 2016 daagt waterdrop® de traditionele werkwijze van de drankenindustrie uit met de introductie van de Microdrink, en vervolgens de uitbouw van een wereldwijd hydratatieplatform. Met als missie mensen te motiveren om meer water te drinken, zet waterdrop® zich in voor een milieubewuste aanpak en een duurzamere manier van werken: het verminderen van zowel verpakking als CO2 door alleen de essentie van een drankje te verzenden. Onlangs betrad waterdrop® de markt van sportdranken met de lancering van Microlyte: een suikervrij blokje dat vooral gericht is op snelle hydratatie. Microlyte is verkrijgbaar in drie smaken en elk blokje bevat vijf elektrolyten, negen vitaminen en zink. Net zoals het volledige waterdrop® assortiment, komt ook Microlyte in een handige oplosbare vorm.

Met de lancering van Microlyte zorgt waterdrop® ervoor dat jij je optimaal kan hydrateren wanneer je dat het meest nodig hebt - tijdens en na het sporten. We versterken onze passie en inzet voor sporthydratatie door Amerikaanse tennissers Danielle Collins en Taylor Fritz, onze waterdrop® ambassadeurs, te steunen en door ATP-toernooien te transformeren in sportevenementen zonder het gebruik van plastic flessen dankzij onze innovatieve hydratatiebanken (zie foto beneden).

 


"Ik ben zo trots om iemand te verwelkomen met zo'n onwrikbare kampioensgeest en mentale kracht," zei CEO en oprichter van waterdrop®, Martin Murray. "Hij is echt begaan met de planeet en heeft een diepgaande kennis over het belang van hydratatie. Zijn toewijding voor een gezond en duurzame levensstijl sluit perfect aan bij onze missie. We zijn ervan overtuigd dat we met de steun van Novak Djokovic een echt verschil kunnen maken en een revolutie in de drankenindustrie teweeg kunnen brengen."


Ben je klaar om je aan te sluiten bij de waterdrop® beweging - en een verschil te maken voor de planeet? Vergeet niet: elke minuut worden er wereldwijd een miljoen plastic flessen gekocht en volgens de Plastic Pollution Coalition wordt 91% van al dat plastic niet gerecycled. De samenwerking met Novak Djokovic start vandaag om de verandering van morgen in te zetten.